Saturday 27 August 2011

selamat tinggal,Rais..


Bismillahirahmanirrahim..
Ya Allah,
Engkau jadi saksi,
aku tangisi pemergian dirinya..
aku sedih akan peninggalan dirinya
dari bumi-Mu..
Ya Allah,
aku pinta dariMu..
berkati dia,rahmati dia..
Pasti ada hikmah yang tersirat
telah Kau catatkan..
Ya Allah,
tenangkan hati-hati kami.
orang yang mencintainya..
menyayanginya..
dan juga mengasihinya..
Umi dan Walidnya,
sanak saudaranya,
guru-gurunya,
dan kami teman-temannya..
Ya Allah,
aku kirimkan Al-fatihah,
ikhlas dari sanubariku..
sambil diri ini menginsafi,
setiap yang hidup pasti mati,
Ya Allah,
aku harapkan agar
dirinya diterima di sisiMu
sebagai seorang yang soleh..
......ameen......

Al-Fatihah buat seorang kenalan yang telah pergi menghadapNya pada
25 Ogos 2011 yang lalu.. Allahyarham Ibn Riduan,18,merupakan pelajar
pondok di pengkalan hulu dan anak ke-2 daripada 11 orang adik beradik..
Semoga rohnya dicucuri rahmat..


ana-liyana

No comments:

Post a Comment