Wednesday 8 June 2011

dia ratuku..

Assalamualaikum,seindah bicara ku tutur buat kalian yang bertuhankan Allah dan mengakui kerasulan Nabi Muhammad selaku kekasih Allah yang tempatnya di al-jannah kelak..


RATUKU,,

Engkaulah permata hati
Mendidik mengasuh kami
Bertarung nyawa demi kasih suci


Sungguh murni hati ibu
Menempuh onak berliku
Peritmu tiada siapa yang tahu.

ummi,seorang insan yang sentiasa berusaha menyempurnakan kehidupan kami anak-anaknya..
Sejak dari kecil,saya masih ingati,ummi akan memujuk saya jika saya merajuk dengannya. Ummi juga yang mendodoikan saya ketika saya ingin tidur. Ummi juga yang memasak untuk saya ketika saya lapar. Ummi juga yang menyediakan minuman jika saya dahaga. Ummi,ummi,ummi.. Terlalu banyak yang ummi lakukan sepanjang saya menghirup setiap inci zarah oksigen yang diberi oleh Allah..

Tapi sekarang ni, saya dah besar.. Dah pandai masak kalau lapar. Dah pandai buat air sendiri kalau dahaga. Dah pandai tidur sendiri(sampai kadang-kadang,ummi kejutkan pun liat nak bangun).Dah pandai juga pujuk diri sendiri sebab mungkin malu dengan ummi.

Ummi sekarang wanita sukses. Sukses dalam kerjaya,sukses dalam tanggungjawabnya. Ummi adalah yang terbaik..

Beijing,China
Pengarah Program Hari Ibu
Raptai penerima pingat
ESP, HPA
Ceramah HPA
Kemas dan cun...
Pingat Jasa Kebaktian
bersama Catrionna Bahrain Ross
memancing bersama abah


Ada sesiapa berkenan dengan ummi?? ooppssssss.....dah berkeluarga ok? 1 suami,5 anak..


sekarang ni,saya....
MODE RINDU DAN SAYANG UMMI:ON

No comments:

Post a Comment