Friday 15 April 2011

ia datang lagi..

 ..بسم الله الرحمن الرحيم
أشهد أن لا اله الله و أشهد أن محمد رسول الله

Alhamdulillah..hari ini dapat kita sama-sama mengecap nikmat iman dan islam dengan dimulakan lafaz syahadah diikuti dengan doa-doa kepada Allah pohon dipermudahkan segala urusan dalam kehidupan kita..

Insya Allah,pada hari ini,saya akan kembali ke asrama bagi memenuhi fatrah kehidupan saya sebagai seorang pelajar.. memilih sekolah agama sebagai satu medan perjuangan bukanlah satu perjalan yang mudah untuk saya lalui.. Tambahan pula,tugas-tugas yang menanti saya di sana sentiasa berjalan tanpa henti.. sebagai seorang naqibah,saya harus sentiasa mempersiapkan diri saya untuk melalui kehidupan dengan mata-mata yang memerhati tingkah saya setiap masa.. Allah jua Maha Melihat..memegang jawatan sebagai biro di asrama juga banyak menuntut kesabaran saya setiap masa.. 

YA ALLAH,...Kau berilah kekuatan padaku agar terus merasa indahnya ujian dariMu..berilah kesabaran padaku dalam menjalani garisan pasir hidupku di pantai kehidupanku..Sesungguhnya Kau adalah Maha Mendengar doaku..



Selepas dari percutian saya selama 2 hari di rumah,apabila saya kembali ke bait saya yang kedua,saya akan menghadapi peperiksaan..Makanya saya pinta dari anda agar mendoakan yang terbaik buat saya.. Dari subjek Dinniyyah hingga ke Akademik,saya pinta agar dipermudahkan urusan saya untuk menghafaz dan memahami dengan mudah dan pinta agar ianya dapat saya nukilkan dalam kertas jawapan saya kelak..
Ameen...........

Juga saya ucapkan semoga berjaya kepada sahabiah saya di bumi Islah dan Yayasan Khairiah..pesanan saya,jangan lupa ucapkan syukran jazilan kepada muallimin wa muallimat yang sentiasa mencurahkan kata-kata semangat dan ilmu mereka.. tak lupa juga kepada ibu dan ayah kita yang sentiasa mendoakan agar anak-anaknya berjaya dunia dan akhirat..


2 comments:

  1. sesunggunya setiap kepayahan itulah jalan menuju kemanisan yg kekal insyaAllah! berjuanglah pemida!

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah...
    Ssungguhnya Allah adalah sebaik-baik pemberi kemanisan dalam segala perkara yang kita lakukan di Ardh-Nya,,,...

    ReplyDelete