Tuesday 27 December 2011

indahnya bersahabat..

Salam sejahtera buat penghuni dunia..
hei awak,yg tgh baca ni,,
hari ni awak dah zikir belum? kalau belum,..

Subhanallah, Alhamdulillah, Lailahaillallah, Allahuakbar..

Ingatlah,bahwa sesungguhnya ketenangan yang hakiki akan dapat kita rasai seandainya tiap waktu dan detik yang ada dalam kehidupan kita ni kita semedang dan tidak pernah lupa untuk mengingati Allah..

Dan keindahan hidup kita pasti akan lebih berwarna-warni dengan kehadiran mereka-mereka yang turut membesar bersama kita..

Merekalah yang menjadikan kita gembira dan juga membuatkan kita menitis air mata.. Setiap kenangan itu sentiasa akan menyubur dalam taman hati,Insya Allah..

Siangnya hari ini,membuatkan saya terkenang pada seorang insan yang saya kira sangat memberikan kesan parut pada hati saya.. tapi manisnya tutur kata dan santun budi bicaranya membuatkan saya sedar apa ertinya bersahabat.. Dan selalu dia ingatkan saya, KAWAN TEMAN SAHABAT adalah 3 fasa yang berlainan..

Tidak pernah sekalipun terlintas di hati saya untuk meminggirkan dirinya jauh dari hidup saya walaupun dialah yang selalu 'memberi' air mata pada saya.. Doa saya buat dirinya juga tidak pernah kabur dari tadahan doa saya..



Duhai sahabat,
Biarlah ukuwah kita semekar kelopak mawar,
Menggamit mencuit hatiku,
Mencipta jutaaan kenangan,
Walau ku tahu,
Bunga yang berduri teguh berdiri,
Kan layu di telan peredaran zaman,
Tetapi.. yang ku harap,
Biarlah aromanya,
Mekar mewangi hingga bersama-sama,
Kita menuntun langkah,berpimpin tangan,
Menuju ke gerbang Taman Firdausi…..








No comments:

Post a Comment